جاذبه های توریستی کشور ترکیه
نوشته شده توسط : triptravel

بدون شک ترکیه یکی از کشور های پر توریست جهان است که امروزه سفر به آن میان گردشگران بسیار فراگیر شده است پس بهتر است که ما از مکان های زیبا و دیدنی آن اطلاعاتی داشته باشیم در اینجا ما 10 جاذبه ی توریستی این کشور بسیار زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.همچنین برای تهیه بلیط هواپیما شما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جزیره های استانبول

 استانبول منطقه ای است که 9 تا جزیره ی دیدنی را در خود جا داده است. بویوک آدا،هیبلی آدا،بورگازآدا،کنیالی آدا،صدف آدا و... . در بین آنها که بی شک هر کدام زیبایی ها و جذابیت های خود را دارند که بزرگترین و معروفترین آنها بویوک آدا است که به جزیره ی پرنسس نیز شناخته میشود. جالب است این موضوع را بدانید که در این جزیره عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری ممنوع است و به جای آن با دوچرخه و درشکه عبور و مرور انجام می گیرد که همین امر بدون شک باعث ساختن یک روز بسیار خاطره انگیز برای شما می شود،تنها دسترسی به این جزیره سفر با کشتی است. اولین سفر کشتی به این جزیره ها در سال 1846 از پل معروف گالاتا آغاز شد امروزه از اسکله کاباتاش و کادی کوی و بوستانجی هر روز کشتی های تفریحی به جزیره ها می رود و شما به راحتی می توانید با تهیه یک بلیت سوار کشتی های شهرداری شده و به هرکدام از این جزیره ها رفته و نهایت لذت را ببرید.

 

ایاصوفیه/ استانبول

در کشور ترکیه و شهر استانبول پر بازدید ترین موزه ایاصوفیه است که هر ساله توریست های بسیار زیادی را جذب خود می کند. ایاصوفیه مهمترین بنای تاریخی استانبول به شمار می رود که از دوره بیزانس تا امروز زنده و پا برجا به یادگار مانده است. ایاصوفیه هشتمین شگفتی جهان و با شکوه ترین اثر دوره ی بیزانس است. این بنا اثری است که نه تنها با معماری با شکوه آن بلکه با بهترین نمونه های هنر موزائیک بیزانس نیز قابل مشاهده است.با گذشت زمان و روی کار آمدن حکومت عثمانی در نیمه قرن پنجم میلادی چهار مناره ی زیبا و ظریفی که در فضای بیرونی این موزه مشاهده می کنید ساخته و به آن اضافه شد و این بنا را تبدیل به مسجد گرداند. در قرن بیستم نیز تبدیل به موزه گشت. از ایاصوفیه به عنوان نگین شهر استانبول نیز نام برده می شود و بدون شک یکی از بناهایی است که هر کسی در طول زندگی خود حتما باید از آن بازدید کند.

 

کاپادوکیا / نوشهیر

منطقه کاپادوکیا مکانی است که طبیعت و تاریخ در آن با یکدیگر ادغام شده اند. این منطقه از قدمتی به مدت میلیون ها سال پیش برخوردار است. وقایع جغرافیایی در این منطقه باعث به وجود آمدن صخره های سنگی دودکشی شکل شده است که در گذر تاریخ، انسان ها شروع کردند داخل این صخره های سنگی به زندگی کردن و اثری از هزاران سال تمدن را تا به امروز برای ما به جا گذاشتند. اگر ما یک نگاهی به تاریخ مکتوب کاپادوکیا بندازیم می بینیم که این منطقه جایی است که قدمت سکونت گاه های انسان در آن به دوره های پارینه سنگی باز می گردد و همچنین کاپادوکیا یکی از چهار راه های مهم جاده ابریشم بوده است. جالب است بدانید که کاپادوکیا یکی از چند شهر سنگی جهان است و در سرزمین پارس ها به معنی سرزمین اسب های زیبا معروف بوده است . این منطقه ی بسیار زیبا صاحب موقعیت جغرافیایی است که در کمترجای جهان شما می توانید شبیه آن را مشاهده کنید. ما در اینجا به چند تا از مناطق دیدنی این منطقه اشاره می کنیم.

 

دره سرخ کاپادوکیا

 این دره زیبا بین دو روستای گورمه و کاوسین قرار دارد و به وجود آمده از صخره های سنگی است که ترکیب رنگی این صخره ها با هم که به رنگ های صورتی و نارنجی و زرد هستند باعث شده که منظره ی بسیار چشم نوازی خلق شود. یکی دیگر از جاذبه های توریستی کاپادوکیا روستای گورمه است که بدون شک یکی از زیباترین روستا های جهان است و مهمترین جاذبه توریستی آن بالن های هوایی این روستا است که هر روز صبح در فراز آسمان روستا به گردش در می آیند. شهر زیرزمینی کایما کلی، موزه فضای باز زلو، معبد اسکی گوموسلر از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه است

 

چاناکاله یا جناق قلعه / گلیبولو

گلیبولو شبه جزیره ای در کشور ترکیه است که نبرد دریایی بسیار معروف چاناکاله در آنجا صورت گرفته است. یکی از مراکز گردشگری که ارزش معنوی بسیار بالایی برای خود ترک ها دارد. گلیبولو واقع در کنار دریای زیبا، از شلوغی و هیایوی شهر های بزرگ دور است و منطقه ای است که به دلیل زیبایی های طبیعی مشهور است. این منطقه با انبوهی از هتل ها و گردش گاه های ساحلی با نمایی بسیار زیبا از تنگه ها منطقه ای را به وجود آورده است که سفر به آن خالی از لطف نخواهد بود. از جاهای دیدنی این شهر در کنار تفریحات آبی می توان به پارک ملی تاریخی این شهر اشاره کرد که در سال 1973 در فهرست پارک ها و مناطق حفاظت شده ی سازمان ملل متحد در آمده است و همچنین در حدود یک کیلیو متری مرکز این شهر قلعه معروف عثمانی که مربوط به قرن 15 است قرار دارد که اکنون تبدیل به موزه نظامی شده است.

 

اولوداغ / بورسا

اولو داغ بزرگترین مرکز ورزش های زمستانی کشور ترکیه و همچنین بلندترین کوه منطقه مرمره است. جالب است بدانید زمانی که هوا خیلی گرفته نباشد شما از این منطقه می توانید دور نمای شهر استانبول و دریای مرمره و مناطق زیبای اطراف را مشاهده کنید. اولوداغ بزرگترین پیست اسکی در کشور ترکیه است که برای اسکی و اسنوبورد ،28 کیلومتر دامنه دارد، مناسب بودن وضعیت جاده ای آن و به لطف وجود برف فراوان در طول فصل زمستان، و مناظر بی نظیر آن باعث شده است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی را جذب خود کند.

 

پاموکاله / دنیزلی

پاموکاله منطقه ای بسیار زیبا در شهر دنیزلی در جنوب غربی کشور ترکیه است. این منطقه شامل تراس هایی از جنس سنگ تراورتن است. سنگ هایی که توسط رسوب آب های چشمه های طبیعی و آبشار ها به وجود آمده اند. درون این تراس ها چشمه های طبیعی آب گرم با مواد کربنات وجود دارد که این آب های گرم روان پس از جاری شدن از خود کربنات به جا می گذراند.17 چشمه ی آب گرم طبیعی در این منطقه وجود دارد که درجه ی گرمای آب آن ها از 35 تا 100 درجه سانتی گراد است پاموکاله در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

اِفسوس / ازمیر

افسوس منطقه ای است در جنوب شهر سلجوک که در استان ازمیر کشور ترکیه قرار دارد. امروزه از این منطقه سالانه یک و نیم میلیون توریست بازدید می کنند. این شهر قدمتی هفت هزار ساله دارد و جزو بزرگترین مراکز تجاری جهان محسوب می شود.استادیوم ودیوس یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین قسمت های این شهر باستانی است و کلیسای مریم مقدس نیز در نزدیکی همین استادیوم دیده می شود. از دیگر مکان های توریستی این شهر افسانه ای می توان به کتابخانه سلسیوس و معبد آرتمیس اشاره کرد که بدون شک هر گردشگری را مسحور خود می کند.

 

کوه نمرود / آدی یامان

نمرود کوهی است با ارتفاع 2.150 متر در نزدیکی کوه های آنکارا در ناحیه کاحتا در استان آدی یامان که در جنوب شرقی کشور ترکیه قرار دارد. بنا های این منطقه ی تاریخی از بزرگترین اثر های دوران هلنی است. کوه نمرود توسط آنتیخوس اول که مشهورترین پادشاه کوژمان  بود ساخته شد و آرامگاه این پادشاه نیز در همین کوه قرار دارد. کوه نمرود در سال 1987 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام و ثبت شد . جالب است بدانید که این کوه یکی از هشت شگفتی جهان است.

 

اولودنیز

اولودنیز دهکده ی کوچکی است که در جنوب غربی ساحل دریای اژه قرار دارد و از سوی دیگر یکی از سواحل باقی مانده از دریای مدیترانه است. این دهکده جزو پنج ساحل برتر دنیا بوده و به بهشت پاراگلایدینگ نیز معروف است که بر روی کوه اولودنیز و مرداب آبی عمیقی قرار گرفته است که  یک مرداب طبیعی است و آبی به شدت تمیز و روشن دارد که از این رو معروف به ساحل فیروزه ای نیز هست. اگر به دنبال تفریحات آبی و لذت بردن از آب دریا هستید اولودنیز بدون شک بهترین مکان برای تفریح شما است.

 

قلعه بدروم

 

این قلعه در شهر بدروم در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد که به آن قلعه سنت پیتر نیز می گویند، زیرا که این بنا در قرن پانزدهم توسط شوالیه های سنت جان بنا شده است. این قلعه در میان بناهایی که قدمت آن ها به قرون وسطی باز می گردد بهترین حفاظت و رسیدگی را در جهان داشته است و امروزه به نماد شهر بدروم تبدیل شده است. با گذشت زمان و روی کار آمدن حکومت عثمانی به کلیسای قلعه مناره اضافه کردند و آن را تبدیل به مسجد کردند سپس در سال 1595 این بنا به زندان تبدیل شد و امروزه به عنوان موزه همه می توانند از این قلعه ی مستحکم دیدن کنند.

 

جاذبه های توریستی کشور ترکیه





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: